trafic

joi, 9 februarie 2017

Webometrics Ranking of World's Universities ianuarie 2017

Webometrics Ranking of World's Universities
ianuarie 2017

       În clasamentul ce cuprinde  12000 de instituţii de învăţământ şi cercetare din lume pe primul loc se află Harvard University urmată de Stanford University  și Massachusetts Institute of TechnologyPrima Universitate din Europa este University of Oxford (locul 8 mondial)  urmata de   University of Cambridge  ( locul 13 în clasamentul mondial)(top mondial).
În România prima universitate în acest top (Clasament Romania) este Universitatea Babes Bolyai din Cluj Napoca (locul 918 mondial), singura universitate prezentă în primele 1000 de universități din lume. Aceasta este urmata de Universitatea din Bucuresti (locul  1065 în clasamentul mondial) și Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iaşi (locul 1196 mondial)
Conform ediției din ianuarie 2017 a Webometrics Ranking of World Universities , Universitatea Constantin Brancusi din Targu Jiu ocupă poziția 3778  in clasamentul mondial, în editia precedenta (iulie 2016) universitatea ocupa pozitia 3281.
 Universitatea Constantin Brancusi din Targu Jiu ocupa locul 23 intre Universitatile din Romania 
In clasamentul European Universitatea Constantin Brancusi ocupa locul 1125. Daca ne referim la Universitatile din Europa Centrala si de Est Universitatea Constantin Brancusi din Targu Jiu ocupa pozitia 270 din 3067 de Universitati clasificate.
        Webometrics Ranking of World Universities este realizat pe baza continutului web generat de universitati, si de relevanta acestui continut masurat atat prin numarul de linkuri externe spre institutiile de invatamant, cat si prin numarul de citari ale lucrarilor postate pe site-urile proprii. Pentru realizarea acestui top, Cybermetrics Lab analizeaza universitati din intrega lume, clasamentul rezultat fiind publicat de doua ori pe an, in ianuarie si iulie

 Criterii de performanţă ce stau la baza realizării acestui top sunt:
1. IMPACTUL sau Vizibilitatea (50 %). Calitatea conţinutului este evaluată printr-un „referendum virtual”, numărând toate link-urile externe pe care webdomain-ul Universităţii le primeşte de la părţile terţe diferite. Aceste link-uri reprezintă recunoaşterea prestigiului instituţional, performanţei academice, valorii informaţiei, precum şi a utilităţii serviciilor introduse pe paginile web, în conformitate cu criteriile a milioane de editori web din întreaga lume.
2. PREZENŢA (10 %). Numărul total de pagini web , în conformitate cu Google , cu excepția fișierelor PDF .
3. DESCHIDEREA (10 %). Prin acest indicator, în mod explicit este recunoscut efortul global de a înfiinţa arhive/repozitorii de cercetare instituţionale. Indicatorul ia în considerare numărul de fişiere pdf publicate pe site-urile dedicate, determinate de motorul de căutare Google.

4EXCELENŢA (30 %). Lucrările academice publicate în reviste internaţionale cu factor de impact joacă un rol foarte important în clasamentul universităţilor. Utilizarea pur şi simplu a numărului total de lucrări poate fi înşelătoare, de aceea indicatorul ia în calcul doar publicaţiile de excelenţă din perioada anilor 2010-2014, adică producţia ştiinţifică universitară din perioada indicată, care este parte a celor 10% din documentele cele mai citate în domeniile ştiinţifice respective.