trafic

duminică, 30 martie 2014

31 Martie-Nichita Stanescu

Nichita Stănescu (n. Nichita Hristea Stănescu31 martie 1933Ploieștijudețul Prahova — d. 13 decembrie 1983 în Spitalul Fundeni dinBucurești) este un poet, scriitor și eseist român, ales post-mortem membru al Academiei Române.
Considerat atât de critica literară cât și de publicul larg drept unul dintre cei mai de seamă scriitori pe care i-a avut limba română, pe care el însuși o denumea „dumnezeiesc de frumoasă”, Nichita Stănescu aparține temporal, structural și formal, poeziei moderniste sau neo-modernismului românesc din anii 1960-1970. Nichita Stănescu a fost considerat de unii critici literari, precum Alexandru Condeescu și Eugen Simion, un poet de o amplitudine, profunzime și intensitate remarcabile, făcând parte din categoria foarte rară a inovatorilor lingvistici și poetici.
A fost laureat al Premiului Herder.

Nichita Stanescu: Arbore invers

                      Nichita Stanescu: Emotie de toamna
    Nichita Stanescu: Salut! Murim!




30 martie:Vincent van Gogh


autoportret cu pipa van gogh
Vincent van Gogh s-a nascut pe 30 martie 1853 in Groot-Zundert, Olanda, in familia reverendului reformat Theodorus van Gogh. A avut trei surori - Elisabeth, Anna, Wil - doi frati - Theo si Cor - o familie numeroase si unita. Dintre toti, Theo se va dovedi cel mai apropiat de el, singurul care l-a sustinut in permanenta, moral si mai ales financiar. Mult mai tarziu, cand Vincent va fi obsedat doar de arta sa, Theo va fi in permanenta cel care ii cumpara culori si panze, ii trimitea banii pentru traiul zilnic si incerca, fara succes, sa vanda panzele fratelui sau.
Daca in copilarie viitorul pictor nu s-a remarcat prin nimic - si cu atat mai putin ca un talent in artele plastice - mai tarziu a inceput sa descopere, fascinat, desenele si gravurile artistilor in voga. Incepuse sa deseneze in anii de scoala, sub indrumarea lui Constantin C. Huysmans, dar in scurt timp Vincent si-a abandonat studiile. Primele semne ale bolii care avea sa ii aduca in final moarte se faceau deja simtite, dar au fost ignorate de familia care ii cauta lui Vincent, pe atunci in varsta de 15 ani, o slujba. Cu ajutorul unei rude se va angaja pana la urma la o galerie de arta din Haga, unde se familiarizeaza cu lucrarile artistilor clasici, academici, orice noi tendinte si idei fiind respinse imediat. Era in 1869.
In 1881, la varsta de 27 de ani, Vincent se muta din nou impreuna cu parintii sai si se ocupa doar de pictura si desen. Lucreaza singur, dupa reproduceri, studiaza diverse tehnici si materiale, stiluri si teme, descopera marii maestrii si curentele importante, este interesat de studiul in perspective, de jocurile de umbre si lumini, de anatomie. Prima mare tema abordata este viata rurala, o lume saraca si plina de expresivitate, pe care o cunostea deja bine.
In preajma varstei de 29 de ani, Vincent van Gogh il va descoperi cu entuziasm pe Jean-Francois Millet, prima sa influenta majora, de care il leaga mai ales fascinatia pentru spatiul rural. Mutandu-se pentru prima oara in propriul atelier, desi o incapere modesta si saracacioasa, van Gogh simte ca este in sfarsit pe drumul cel bun. Dupa 1884 va incepe sa picteze si sa deseneze mai ales studii anatomice, fiind fascinat mai ales de maini si chipuri, iar in 1885 termina prima sa capodopera, Mancatorii de cartofi, una dintre cele mai interesante si originale lucrari. Avea sa fie o pictura celebra, dar abia dupa moartea artistului. In 1886 se muta la Paris, pentru a locuit impreuna cu fratele sau, Theo, singurul sprijin pe care il mai avea. Aceasta schimbare va fi cea care ii va determina radical stilul matur si cariera, pentru ca la Paris descopera impresionismul si post-impresionismul, care il vor marca si schimba pentru totdeauna. Culori vii, intense, tehnici inedite, teme noi, personaje stranii, autoportrete, este o adevarata explozie cromatica si stilistica, astazi demonstrand ca Vincent van Gogh era unul dintre marii artisti ai lumii. Atunci insa era doar unul dintre artistii ignorati, fara succes de public sau critica, un anonim care picta intr-un stil ciudat, parca distorsionat si chiar, cum s-au pronuntat un critic de notorietate in epoca, “indecent”.La sfarsitul lui 1888, obosit si incapabil sa lucreze, Vincent s-a internat din nou, de aceasta data intr-un sanatoriu din Saint-Remy-de-Provence. Incepea cea mai prolifica perioada din cariera artistului, cand lucreaza aproape un tablou pe zi, deseneaza foarte mult, isi corecteaza “greselile” si amanuntele de care nu era multumit, isi doreste sa revina si sa devina, in sfarsit, un pictor de succes. Stilul sau s-a schimbat radical, ca o expresie a bolii sale. Dupa cateva luni, tot mai deprimat si mai ostenit, revine alaturi de fratele sau, Theo van Gogh. Nimic insa nu il poate motiva sa continue. Lucreaza cu o disperare care il sperie pe Theo, care banuieste o noua criza.Pe 27 iulie 1890, Vincent van Gogh incearca sa se sinucida, impuscandu-se in piept. Va muri doua zile mai tarziu



floarea soarelui

joi, 27 martie 2014

29 Martie Ora Pământului-20,30

Earth Hour™ (Ora Pământului) 29 martie, în intervalul 20.30 – 21.30,  cea mai mare manifestare voluntară de mediu din istorie, continuă tradiţia deja binecunoscută a stingerii luminilor în mod simbolic, dar se constituie, pentru municipalități și cetățeni deopotrivă, într-o nouă oportunitate de a-și arăta grija pentru mediu și puterea de mobilizare.
Magor Csibi, director WWF-România: ”Earth Hour și-a atins deja ținta de mobilizare, reușind să implice două miliarde de oameni de pe planetă și sute de mii în România, de-a lungul anilor precedenți. În acest an ne concentrăm pe calitatea mobilizării și schimbarile punctuale pe care le putem genera cu această campanie. 

miercuri, 26 martie 2014

Constantin Brancusi-27 martie

la 27 martie 1907, Constantin Brâncuși a hotărât să părăsească atelierul sculptorului August Rodin. Cunoscute au rămas de-atunci celebrele cuvinte, rostite de român: „Rien ne pousse à l’ombre des grands arbres“ . Tot din acel an, Brâncuși a renunțat la modelajul tradițional, lucrând direct în piatră.

27 Martie -Ziua Mondiala a Teatrului

Ziua Mondială a Teatrului a fost creată de Institutul Internaţional de Teatru în cadrul Congresului Mondial din 1961, la Viena şi a fost sărbătorită prima oară în 1962, la 27 martie, ziua în care se deschidea stagiunea Teatrului Naţiunilor, la Paris. De atunci, în fiecare an, la aceeaşi dată, comunitatea teatrală internaţională, artişti şi public deopotrivă, precum şi centrele naţionale din cele o sută de ţări membre ale Institutului Internaţional de Teatru, celebrează Ziua Mondială a Teatrului, ca un moment de afirmare a forţei de comunicare a artei scenice, ca mod de expresie a umanităţii, dincolo de toate frontierele geografice sau culturale, lingvistice, religioase sau politice. 
 
După cum se ştie, Institutul Internaţional de Teatru, înfiinţat în 1948 la iniţiativa UNESCO şi a unor personalităţi de seamă din domeniul teatrului, este cea mai importantă organizaţie internaţională neguvernamentală din domeniul artelor spectacolului, având relaţii oficiale de consultare şi asociere cu UNESCO. ITI urmăreşte "să încurajeze shimburile internaţionale în domeniul cunoaşterii şi practicii artelor scenei, să stimuleze creaţia şi să lărgească cooperarea între oamenii de teatru, să sensibilizeze opinia publică pentru a lua în considerare rolul creaţiei artistice în domeniul dezvoltării, să adâncească înţelegerea reciprocă în vederea participării la întărirea Păcii şi Prieteniei între popoare, asociindu-se la apărarea idealurilor şi obiectivelor definite de UNESCO"În fiecare an, de Ziua Mondială a Teatrului, o personalitate din lumea teatrului sau din alt domeniu al culturii este invitată să-şi exprime gândurile legate de acest eveniment, într-un Mesaj internaţional, care se difuzează în lumea întreagă, în zeci de limbi. 

 
Mesajul internațional din acest an este semnat de Brett Bailey, (dramaturg, scenograf, regizor şi autor de instalaţii sud-african, şi directorul artistic al proiectului THIRD WORLD BUNFIGHT)

Oriunde se află o societate umană, acolo se manifestă irepresibilul Spirit al Spectacolului.

Sub copaci în sate minuscule sau pe scene dotate cu tehnologii avansate din marile metropole ale lumii; în săli de clasă sau pe câmpuri şi în temple; în mahalale, pieţe ale oraşelor, centre comunitare sau subsoluri din centrele vechi ale oraşelor, oamenii se adună pentru a intra în comuniune cu efemerele lumi teatrale pe care le creăm pentru a ne exprima complexitatea umană, diversitatea, vulnerabilitatea în carne şi oase, prin răsuflare şi voce.

Ne adunăm pentru a plânge şi a ne aminti; pentru a râde şi a contempla; pentru a învăţa şi a mărturisi şi a ne imagina. Pentru a ne minuna de dibăcia tehnică şi pentru a întruchipa zei. Pentru a ne recăpăta suflul colectiv în faţa capacităţii noastre de a crea frumuseţe, compasiune, sau monstruozităţi. Venim pentru a căpăta noi energii şi puteri. Pentru a sărbători bogăţia şi diversitatea culturilor noastre şi pentru a şterge graniţele care ne despart.

Oriunde se află o societate umană, acolo se manifestă irepresibilul Spirit al Spectacolului. Născut în comunitate, el poartă măştile şi costumele diferitelor noastre tradiţii. El pune la treabă limbile, ritmurile şi gesturile noastre, creând un spaţiu în mijlocul nostru.

Iar noi, artiştii care lucrăm cu acest vechi spirit, ne simţim datori să-l îndreptăm, prin inimile, ideile şi trupurile noastre, către dezvăluirea realităţilor noastre, în toată banalitatea lor, dar şi cu misterul lor strălucitor.

Însă, în această epocă în care milioane de oameni se luptă pentru a supravieţui, suferă din cauza unor regimuri tiranice sau a capitalismului rapace, fug din calea războaielor şi vitregiilor; în care serviciile secrete ne invadează viaţa noastră privată, iar cuvintele noastre sunt cenzurate de guverne care se amestecă nepoftite; în care pădurile sunt rase de pe faţa pământului, speciile exterminate, iar oceanele otrăvite: ce anume ne mai simţim noi datori să dezvăluim?

În această lume de puteri inegale, în care diverse grupuri hegemonice încearcă să ne convingă că un popor, o rasă, un sex, o preferinţă sexuală, o religie, o ideologie, un anume cadru cultural sunt superioare tuturor celorlalte, mai putem oare susţine ideea că arta ar trebui să fie separată de constrângerile agendelor sociale?

Ce ar trebui să facem noi, artiştii arenelor şi ai scenelor: să ne conformăm cererilor igienizate ale pieţei, sau să ne folosim de puterea pe care o avem: aceea de a crea un spaţiu în inima şi mintea societăţii, de a aduna oamenii în jurul nostru, de a aduce inspiraţie, încântare şi informaţie, şi de a crea o lume a speranţei şi a conlucrării cu inimile deschise?

(Brett Bailey, traducere în limba română: Adrian Solomon)

.
Mesaj national
Ziua Mondială a Teatrului - 27 Martie 2013


Actorul Ion Caramitru, Directorul Teatrului Naţional din Bucureşti, a lansat Mesajul Naţional dedicat acestei zile:

“Ziua Mondială a Teatrului nu este numai o sărbătoare şi un moment de referinţă, este o încercare a lumii noastre de a distinge, într-o competiţie universală de valori, care este locul acestei preocupări artistice în viaţa publică.

Teatrul nu naşte revoluţii, nu declanşează războaie, nu condamnă răufăcători. Personajele lui sunt creaturi ale imaginaţiei care participă la viaţa publică prin contrast. Dacă Hamlet e romantic îi poţi ucide tatăl şi nu a trecut mult, doar câteva secole de când, pe un câmp de luptă, tiranul urla după un cal şi punea la bătaie un regat.

Mă uit cu disperare la ştirile fierbinţi ale zilei şi încerc să recapitulez modul în care teatrul a intervenit salvator în conflictele majore ale lumii. Din puzderia de senzaţii care mă încearcă privind televizorul, selectez doar spaima care mi-o induce scrâşnetul inconfundabil al şenilelor în mers şi încerc să înţeleg despre ce e vorba când văd, faţă în faţă, tancuri şi copii.

Asist parcă la o piesă scrisă de destin în care Wagner, Şostakovici, Mozart şi Rahmaninov îşi dau mâna ca să acompanieze balalaica şi bazooka într-o hărmălaie care face deliciul unor dirijori iresponsabili.

În această eră a dezvoltării fără precedent a ştiinţei, spaţiul virtual este o nouă scenă care confiscă energiile unor posibili eroi adevăraţi. Oamenii sunt ascultaţi, controlaţi, manipulaţi, înspăimântaţi de ziua de mâine, de sărăcie şi război.

Să-i chemi la teatru ca să uite pare absurd şi inuman, ce le poate oferi o seară agreabilă sau o comedie, ca alternativă!?
Şi totuşi, de ce sunt sălile de teatru pline? De ce când e vorba de Romeo şi Julieta lumea uită de dureri? De ce când Hamlet se luptă cu minciuna, crima şi destinul publicul parcă-i arată drumul?
Nu cumva pentru că în teatru eşti actor şi spectator în acelaşi timp?
Nu cumva pentru că în lumea lui întâlneşti alături gânduri mari, iluzii, spaime, bucurii... Ca-n viaţă?

Şi în fond ce-i viaţa?

"Lumea-ntreagă e o scenă iar oamenii sunt doar actori", spune Shakespeare deschizând uşa căutărilor de sine chiar dacă peste gard războiul celor două roze începuse.

Teatrul adevărat este locul unde oamenii se vor întâlni mereu cu ceea ce umanitatea le-a lăsat ca moştenire pentru a înţelege, mai devreme, realitatea.

(Ion Caramitru)

 
 
 

luni, 24 martie 2014

Zilele Cercetarii Stiintifice Studentesti- UCB-2014


AFIS ZCSSUCB 2014

ZCSSUCB,
Este un proiect care are o deschidere mai vasta asupra disciplinelor, implicand domenii din cadrul celor 4 facultati din Universitatea “Constantin Brancusi” din Tȃrgu Jiu, sesiunea desfasurandu-se în perioada 2 – 4 Mai 2014.
Grup tinta: studentii si masteranzii facultatilor de profil din tara şi din strainatate.
Scopul: ZCSSUCB ofera participantilor posibilitatea de a-si prezenta propriile realizari si creatii, valorificarea capacitatii lor creative si inovatoare, precum si facilitarea schimbului de opinii si idei.
Prin participarea la cea de-a VII-a ediţie a ZCSSUCB 2014, urmare a procesului de recenzare efectuat de comitetul ştiinţific constituit, studenţii şi masteranzii înregistraţi vor avea posibilitatea de a publica studiile elaborate în volumul ZCSSUCB 2014.
Trimiteti formularul de inscriere la adresa de e-mail corespunzatoare sectiunii alese pana la 25 martie 2014.
Sectiuni



Facultatea de Relații Internaționale, Drept și Științe Administrative (FRIDSA):
1. Drept Privat (madalinabarbonie@yahoo.com)
2. Drept Public (madalinabarbonie@yahoo.com)
3. Drept International si European (madalinabarbonie@yahoo.com)4. Administratie Publica (stefan.mosoi@yahoo.com)
5. Relatii Internationale si Studii Europene (stefan.mosoi@yahoo.com)
6. Istorie (stefan.mosoi@yahoo.com)
7. Sociologie (stefan.mosoi@yahoo.com)8. Limbă şi Literatură (stefan.mosoi@yahoo.com)
Facultatea de Științe Medicale și Comportamentale (FSMC):
1. Educaţie Fizică şi Sport (pappymed1@yahoo.com)
2. Kinetoterapie si Motricitate Speciala (pappymed1@yahoo.com)
3. Asistenta medicala (pappymed1@yahoo.com)
Facultatea de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor (FSEGA):
1. Marketing (roxana_ecobici@yahoo.ro)
2. Contabilitate si Finante (roxana_ecobici@yahoo.ro)3. Administrarea Afacerilor si Management (roxana_ecobici@yahoo.ro)
Facultatea de Inginerie (FI):
1. Automatica, Informatica si telecomunicatii si Robotica (dan19_89@yahoo.com)
2. Inginerie si Management (dan19_89@yahoo.com)
3. Inginerie Energetica (dan19_89@yahoo.com)
4. Inginerie si protectia Mediului (dan19_89@yahoo.com)
5. Inginerie Industriala (dan19_89@yahoo.com)
 


PROGRAMUL MANIFESTARII

25 martie 2014 –  data limita pentru trimiterea formularului de inscriere
10 aprilie 2014 – data limita pentru trimiterea lucrarii in extenso
13 aprilie 2014 – confirmarea participarii
3 mai 2014 – sustinerea lucrarii
PROGRAMUL MANIFESTARII
2 Mai 2014
- Sosirea participantilor
3 Mai 2014
09.00 – Deschiderea Sesiunii Stiintifice de comunicari la Rectoratul UCB
09.30 – Inregistrarea participantilor
10.00 – Deschiderea Sesiunii Stiintifice de comunicari pe fiecare sectiune in parte
- Sustinerea lucrarilor
14.00 – Masa de pranz (pentru participantii din alte centre universitare)
20.00 – Cina festiva si decernarea diplomelor
04 Mai 2014
12.00 – Plecarea participantilor

Mai multe informatii:http://www.lsucb.ro/zcssucb/









miercuri, 19 martie 2014

20 martie 2014-Ziua Internațională a Fericirii

„Don`t worry, be happy!”

Organizaţia Naţiunilor Unite a proclamat data de 20 martie Ziua internaţională a Fericirii. Decizia a fost luată la propunerea statului Bhutan, fiind aprobată în unanimitate de cei 193 de membri ai ONU.



Patru din zece români se consideră fericiţi, potrivit Studiului „National Happiness“ realizat de Novel Research. Datele acestei analize arată că 14,3% din români se declară profund fericiţi şi alţi 24,8% fericiţi. Aproape fericiţi sunt 22,1% din români, iar nefericiţi – 38,7%. Previzibil, cea mai mare sursă de nemulţumire a locuitorilor ţării este starea materială. Următoarele surse importante de nemulţumire sunt administraţia publică, locul de muncă şi mediul înconjurător. „Din punct de vedere strict demografic, se poate identifica profilul românului mai degrabă nefericit: cu vârsta între 45 şi 54 ani, din regiunea de Vest a României, locuieşte singur în gospodărie (fiind divorţat/separat sau văduv) şi nu are copii“, se precizează în cercetare. Pe baza rezultatelor studiului, au fost identificate 5 segmente de populaţie în funcţie de indicele de fericire: Nevoiaşi, În căutarea drumului, Familişti, Carierişti, Echilibraţi şi Împliniţi.



Sărbătoarea coincide cu Ziua Francofoniei sărbătorită anual pe 20 martie prin diverse manifestări de promovare a limbii franceze.
Franceza este una dintre limbile oficiale folosite de cele mai importante organizaţii internaţionale precum Organizaţia Naţiunilor Unite, Consiliul Europei, Uniunea Europeană, Interpol, Comitetul Olimpic Internaţional sau Crucea Roşie. Este a doua limba străină predată în şcoli, după limba engleză şi se vorbeşte în mod oficial în 32 de ţări de pe 5 continente.


vineri, 7 martie 2014

8 Martie -LA MULTI ANI!!!!!!


Pentru ca sunteti cele care insenineaza zilele barbatilor - desi ei se plang dar numai pentru ca asa s-au obisnuit - pentru ca sunteti cele care numai cand priviti catre copiii vostri, dati lumii mai multa frumusete, pentru ca sunteti cele care gasesc in fiecare zi timp pentru orice problema si orice nevoie a celor dragi, pentru ca, desi va mai plangeti cateodata, o luati de la capat in fiecare zi, mai puternice si mai hotarate, pentru ca sufletul vostru stie ce e iubirea, cum se daruieste si cum se primeste ea... si pentru tot ceea ce reprezentati... pentru voi timpul se opreste putin in loc la fiecare inceput de Primavara, sa va aduca un omagiu...

La multi ani!